🟡 שמועת השבוע: האם Palantir נפרצה עם סוכן AI?
שמתי לב שהשבוע התעוררה סערה בטוויטר סביב טענה מפתיעה של קים דוטקום, לפיה האקרים הצליחו לחדור למערכת של Palantir בעזרת סוכן AI. מדובר בחברה שמספקת פתרונות אנליטיים לממשלות ולארגונים גדולים, כך שהשמועה הזו בהחלט יכולה להדאיג. דוטקום טוען שההאקרים השיגו גישה לנתונים רגישים, כולל שיחות של דמויות בולטות כמו טראמפ ואחרים, ושהמידע הזה עשוי להגיע לידי מדינות כמו רוסיה וסין.
התגובה של שיאם סנקר, ה-CTO של Palantir, לא איחרה לבוא. הוא ציין שהטענות חסרות בסיס, והוסיף כי אם הנתונים באמת יזלגו, הוא יהיה מוכן לאכול את ה-ontology שלו. זה בהחלט מצחיק, אבל מה שמטריד אותי הוא שהשמועה הזו, גם אם היא לא מגובה בראיות, יכולה לגרום לנזק תדמיתי לחברה ולפגיעה באמון הלקוחות.
כרגע, אין שום הוכחה לכך שהייתה דליפת מידע או פגיעה אמיתית במערכת. גם vx-underground, מקור מידע מוכר בתחום הסייבר, הביעו סקפטיות לגבי הטענות. עם זאת, זה לא מונע מהשמועה להתפשט כמו אש בשדה קוצים. אני ממליץ לכל מי שעוקב אחרי הנושא להיזהר מהמידע המפוקפק הזה ולא להיכנס לפאניקה.
בינתיים, כדאי להמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות ולוודא שהמידע שאתם מקבלים הוא מהימן. אם אתם עובדים עם טכנולוגיות דומות או עם נתונים רגישים, זה הזמן לבדוק את מערכות האבטחה שלכם ולוודא שהן מעודכנות.
📂 קטגוריה: Other
—
🕐 19/02/2026 11:19 UTC
🔗 LΣҒΔ𝕽ΩLL 🇮🇱
🔗 מקור: https://x.com/KimDotcom/status/2023165849721536672
━━━━━━━━━━━━━━━━━
🛡️ Persist Security